Kafamdakinirvana

Kafamdakinirvana

8 Ocak 2016 Cuma

The Hateful Eight

                     The Hateful Eight

Bir ödül avcısının başına para koyulan bir adamı öldürüp onu teslim etmeye getirirken yolda karşılaşıp, arabasına bindiği insanlarla bir yolculuğa atılır... Bu yolu birbirleriyle bağlantılı kişiler ve hikayeler izleyecektir...

Ben de bu yorumumu Tarantino tadında yazmak istiyorum, yani yanın başını en sona, sonunu ise en başa koyacağım...

Quentin Tarantino'nun yazıp yönettiği filmin çekilmesinin ne kadar zaman aldığını ve ne  kadar zor şartlarda çekildiğini biliyoruz. Filmin senaryosu internete sızdırılmış, mecburen Tarantino senaryoda bir kaç değişiklik yapmak zorunda kalmış...
Filmin ilk saniyeleri oldukça karmaşık, zaten ilk bir saati anlamak oldukça güç.  Film oldukça uzun tutulduğundan mıdır yoksa,  sindire, sindire  gizem ve heyecanı bize vermek istediklerinden midir, bilinmez ama film çok düşük tempoda ilerledi...


Oyunculukların ne kadar mükemmel olduğu daha ilk saniyelerde anlaşılıyor. Karakterler ise harikulade...  
Samuel L Jackson'ın tek bir bakışı bile tüm filmdeki performansını ortaya koyacak derecede. Kurt Russell ise şuana kadar gördüğüm en iyi performansını ortaya koymuş Jennifer Jason Leigh'i  Oscar yarışında desteklememek olanaksız. Tim Roth ve daha sayamadığım bir çok isim. Hatta Channing Tatum bile iyiydi.

Bir evde kötü hava şartları nedeniyle mahsur kaldıktan sonra olaylar ortaya çıkmaya başlıyor, tam bir şey olacak derken olmuyor. Senaryo dikkat çekici  ödül avcısı, cellat vb.  değişik karakterler süslü olunca insan hop oturup hop kalkmak istiyor ama maalesef belli bir süre bu da olmuyor.  Bu açıdan hiç beğenmedim,  eğer senaryo bu kadar güçlüyse ve akıcı değilse ben yönetmeni suçlarım, fakat hem senarist hem de  yönetmen kendisi olduğu için kimi suçlayacağımı bilemedim...

Asıl seyirlik filmin son 45 dakikasında oluyor. Ne oluyorsa işler değişiyor ve inanılmaz derecede heyecan, aksiyon ve ilginç olaylar birbirleri arkasına geliyor. Olaylar inanılmaz bir şekilde bağlanıyor..

Ve yine , yeni ,yeniden vay be diyorsunuz. Sırf bunun için bile yüksek puan verilir... Filmi beğendim... Ama akademi sen bunları duyma yine beni kaybetme... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder