Kafamdakinirvana

Kafamdakinirvana

22 Ocak 2016 Cuma

Spotlight

                                            Spotlight

                                        Oscarlık soruşturmada ilk perde.


               Katolik bir Kilisede yetişen çocuklara oradaki din adamları tarafından uygulanan taciz ve cinsel istismar iddiaları vardır. Bu iddiaları   Spotlight adında bir  grup gazeteci  ve  bir kaç yeni gazetecinin katılmasıyla birlikte araştırmaya başlarlar...

Geçen sezon ödüllü filmlerin neredeyse hepsini görmüştüm. Özellikle en iyi film Oscarını kazanan Birdman,  sizi ilk andan itibaren heyecanlandırıyordu.  Heyecan ve bekleyiş filmin sonuna kadar sizi sarıyordu. Bu önemli unsurların diğer filmleri gölgede bıraktığını gördüm..  Spotlight  geçtiğimiz aylardan beri yarışın erken galibiydi.  Ama Birdman'nin aksine baştan sona kadar sezonun en iyisi havasını alamadım.


Filmde toplu performanslar göze çarpıyor,  Micheal Keaton, Rachel McAdams, Mark Ruffalo ve sayamadığım bir çok isim gibi...
              

            Filmin güzel bir havası var, kötü bir havası yok.  Akıcı bir üslup ve güzel bir anlatım var.  Nedenini bilmiyorum ama bu Oscar yarışında Argo tadında geldi bana.
Bu The beats of the nation, The revenant gibi filmlerde çok daha keyif aldığımı hatırlıyorum, yarıştaki yerinin  ne kadar sağlam olduğu söylense de benim için aynı olduğunu söyleyemeyeceğim...

Filmde en çok sevdiğim şey bu kadar önemli bir konuda olan araştırmalar.  Özgün senaryo olduğunu bilmesem gerçek hayattan uyarlama filmlere benziyor, yazarın kalemine sağlık...  Bana göre film biyografik bile sayılabilir, çünkü günümüzde bir çok buna benzer olaylar yaşanıyor, köklü bir araştırmanın ardından beyazperdeye uyarlanmış olabilir.

                            Filmde ana tema çocuk istismarı ve bununla ilgili bilinmedik hikayeler,  filme heyecan katmak adına  ufak unsurlar denemişti  ama olmamış.  Suçluları arama çabalara ve filmdeki  hikaye gerçeğe dayanıyorsa bence bu kadar sade ve gerçeğe en yakın haliyle kalması daha iyi olmuş. Ama özgün senaryoysa, suçluları açığa çıkarmak için neler yapılabileceğini gözler önüne sermek istemişlerse daha farklı bir bakış açısıyla anlatılabilirdi.
        
  Filmin eksikleri var mı? Var.
           En iyi film ödülünü alır mı? Alır.
         Hak eder mi? Hak etmez.
    
  Eğer bu filmi Oscar sezonunda görmeseydim bu filmi daha çok övebilirdim, çünkü güzel bir film.
Bu filmden çok etkilendim, yarın sabah kalktığımda bu filmi düşüneceğim diyemem.  
Ben yarın sabah kalktığımda  The revenant'ı düşüneceğim Beats of the nation'ı düşüneceğim, ben yarın Sils Maria'yı düşüneceğim ama bu filmi düşünmeyeceğim... (Rachel McAdams harikasın.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder