Kafamdakinirvana

Kafamdakinirvana

19 Eylül 2014 Cuma

Albüm Yorumları: Serdar Ortaç- Bana göre aşk

Bir senelik uzun bir aradan sonra Serdar Ortaç ”Bana Göre Aşk” albümünü piyasaya sürdü.

Albümde söz ve müziği kendisine ait olan 12 tane şarkı var, onun dışında sadece sözlerini yazdığı “Şantaj” Sözü Tarık Sezer’e ve müziği Suat Aydoğan’a ait olan “Bilmediğim yerlerdesin” adlı şarkılarda yer alıyor…

Tanrım: Söz ve müziği Serdar Ortaç’a ait olan şarkı çıkış parçası için biçilmiş kaftan. Nakarata girmeden önce gelen bilgisayar müziği, ikinci tekrarda yaylıların girmesi şahane bir şarkı olmasına vesile olmuş.
Bana Göre Aşk: Serdar ortaç’ın 2. Klbini çektiği albümün en başarılı şarkılarından biri olan şarkının söz ve müziği yine Serdar Ortaç’a ait.
Bereketsiz: Albümde bütün şarkılar birbirlerinin devamı gibi adeta, hepsinde bir hikâye var ve 14 şarkılık bir albüm değil sanki 70 dakikalık bir şarkı keyfi sunuyor sizlere.
Acılarımız Bir: Her zaman değişik ve kalpten üslubuyla dikkat çeken Serdar Ortaç yine çok can acıtacak gibi. “Yüreğim acılara körebe gibi yolunu bulamadı göçebe gibi, sen onu acıtanı gençliğine ver, sonrada oku bana talebe gibi.”
Hasret: Kimde var bu cesaret yahu? Kim söyleyebiliyor ki aşkını göğsünü gere, gere, şarkının teması sen bana yürüyerek gel ben sana koşa, koşa gelirim. “Önümde diz çöküp anlat aşkı.”
Şantaj: Müziği İskender Paydaş’a ait olan şarkı müziği ve değişik aranjesiyle albümde kendini fark ettiriyor. “Suya ateş yakarım seni ısıtmak için, bir ömür aç yatarım tadına doymak için.”
Aşk mı Lazım?: Bir nevi” hasret” ve “aklım kalbime dost” un devamı olan şarkı. “Yalancının birisin sen Beni hayata küstürdün Vazgeçmişsin sözünden Boşuna mı süründürdün”
Unutursun: Hafif nağmeler, soundları ve kurşun gibi sözleriyle tam bir Serdar Ortaç şarkısı. “Ya senin bütün bakışın sahte ya da senden ayrılması zor, ya gönül bu gün deli nöbette, ya senin tadında biri zor.”
İzin Ver Aşkım: Bu şarkıyı taa yıllar, yıllar önce bestelemiş ve bir şarkıcıya vermişti, ben ise yıllardır bu şarkıya bayılmaktayım. En sonunda dileklerim kabul oldu ve Serdar bu şarkıyı okudu...
Aklım Kalbime Dost: Aklımızla kalbimiz hani anlaşamaz ya hiç bir zaman, işte bu şarkıda o olayı bizzat önümüze seriyor. “Baktım yalnızsın şu kısa dünyada, çok ararmışsın aşkı sokaklarda.”
Sefa: İşte albümün en güzel şarkılarıdan biri daha. Melodisi bana biraz bu yıl Serdar'ın Sibel Cana verdiği “Nihayet” şarkısını hatırlatsa da bu şarkı ayrı bir keyif. Ne de olsa bunu sahibi okuyor...
Bilmediğim Yerlerdesin: Serdar Ortaç 2008 yılındaki “Nefes” albümünden beri slowlara albümün sonunda yer veriyor. Herhalde şarkıları karıştırmak yerine, eğlenip sonrada ağlamamızı istiyor. Sözleri Tarık Sezer'e Müziği Suat Aydoğan'a ait olan bu şarkı bize Serdar Ortaç bestelerini aratmıyor. İçinde bir de enfes Suat Aydoğan düeti var.
Arıyorum: “ Kerbala” “Aklından neler geçiyordu” tarzı bu tür dinlendirici şarkılar Serdar Ortaç' albümlerinde vazgeçilmezlerdir. Ortaç uzun süredir aşkı aradığını bize bu sözlerle belirtiyor. “Arıyorum gerçek aşkı masallarda,arıyroum hayal gibi uzaklarda.”
Kadınım: Albümün son bombası, evet bence bombası en sonda yeralmasının bence bir sebebi var. Serdar Ortaç kadınını bulmasının şerefine böyle güzel aşk dolu bir şarkıyı bizlere sunuyor. Ne diyelim Allah mesut etsin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder