Kafamdakinirvana

Kafamdakinirvana

3 Şubat 2019 Pazar

GELDİ DE GELDİ BAFTA'M GELDİ


Bu yıl gözüm kulağım, dünya sinemasında...


Ödül sezonuna erkenden girme çabalarımız boşa çıkmadı, Amerikan sinemasının esamesi okunmadığı gibi Avrupaya, daha doğuya doğru yola çıktım ve tüm filmleri görmeye çalıştım.

Birçok iyi film gördüm, birçok filmin dokusuyla buluştum, dünya sinemasının sinemaseverler üzerinde gerçekten etkin bir rolü varmış bunu anladım. Daha çok film gördükçe daha çok film okuma kapasitemin genişlediğini ve haz seviyemin arttığını gördüm. Bu bir sinemasever olarak oldukça iyi bir şey. Gel gelelim ödül sezonunun sonuna.

Bizim için sezon şubatta açılır diğer şubatta kapanır. Sundance'le açılır - Oscar'la kapanır.
Fazla detay beni bozuyor, yazmayı değil düşünüp konuşmayı sevdiğimi zaten söylemiştim bu yüzden sevgili BAFTA tahminlerimi çağırın gelsin!

En İyi İngiliz Filmi:
Adaylar arasında kaç tane İngiliz filmi var? Allah aşkına! Bunlar içinde tek parlak The Favourite. Kendisi hem benim gözdem olur hem de Lhantimos'a biraz saygı lütfen!

EN İYİ YÜKSELEN YILDIZ:
Bary Keoghan diyorum çünkü; Kutsal Geyiğin Ölümü' filminde duru bir performansa sahip.

EN İYİ FİLM:
The Favourite bu filmi adaylar içerisinde İngilizlerle en çok özdeşleştirebildiğim film bu oldu.(Yunan yönetmen what?) The favourite'ın kazanması major ödüllerde hiç olmazsa biraz yerini sağlama alması demek olur.
EN İYİ YÖNETMEN:
Yorgos Lanthimos en iyi filmi alacak diyecek kadar risk aldıysak buna da değmeli.
EN İYİ ERKEK OYUNCU:
Bütün sene ödülleri silip süpüren oyuncumuz Rami Malek bu seferde sektirmez diye düşünüyorum. Sektirmezse Oscarın altına altın harflerle adını yazdırır.

EN İYİ KADIN OYUNCU:
Olivia Colman herkes bu kadının performansından bahsediyor ben görmedim ama Oscara aday olamayan Viola Davis kedinin ciğeri gibi kalmakla yetinir umarım.

EN İYİ YARDIMCI ERKEK OYUNCU:
Mahershala Ali bu kadar senenin yıldızı olduktan sonra niye geriye düşsün? Richard E. Grand yarışın gözdesi olabilir ama Ali de kapabilir.

EN İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU
Rachel Weisz her ne kadar kendisine major ödüller sırtını dönse de bir İngiliz olarak bu ödülü alacak gibi. Eeee, sonuçta İngiliz ödülü o kadar ırkçılık da olacak.




EN İYİ ORİJİNAL SENARYO:
Yeşil Rehber (Green Book) herkesi döver, tamam siyahi karşıtlığı, liberallik, karışık politika sistemi şuanda Amerika'da popüler bir şey ama göz kırpması olağan.


EN İYİ UYARLAMA SENARYO 
Bunu seçmek için iki saat düşündüm ve istemeye istemeye Blackkklansman diyorum. Aslında istememem senaryoya bağlı değil. Senaryo hoş, benim sorunum Spike Lee ile...

EN İYİ GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ
Roma, The favourite'in vereceği bir şey kalmadı, Cold War desek birden avrupaya transit geçmek Bafta'ya ağır gelebilir.

EN İYİ KOSTÜM TASARIMI:
The favourite diyorum ama taraf tutmuyorum, gerçekten verecek başka kimse yok.
EN İYİ KURGU
First man
SAÇ MAKYAJ :
the favourite


PRODÜKSİYON DİZAYNI
the favourite
EN İYİ ŞARKI
Mary Poppins returns
EN İYİ SES
First man
EN İYİ GÖRSEL EFEKT
first man
EN İYİ YABANCI FİLM
Roma






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder