Kafamdakinirvana

Kafamdakinirvana

27 Şubat 2017 Pazartesi

89. Oscar Kazananları

Ben size ne diyeyim? İlk önce Benim filmim yanlışlıkla da olsa kazandı, diye kendimi teselli ediyorum. Yoksa bu yazıyı yazamayacak hale gelebilirdim. Böyle Oscar olmaz olsun. Dünyada bir ilk yaşandı. Ödülün sahibi La la land olarak belirtildi, herkes sahneye çıktı, konuşmalarını yaptılar, ağladılar akabinde bir yanlışlık olduğun zarfların karıştığını gerçek sahibinin moonlight olduğunu söylediler. Şaka gibi bir ödül töreni.... Ben olsam gebertirdim Chazellenin yerinde olsam ödülü geri alırdım.  Şok üstüne şoklandım. Rüyada gibi hissediyorum kendimi ancak bir rüya bu kadar saçma sapan olabilir. Sorumsuz Oscar öncede bazı seçimlerinde güvenim yoktu, artık seçsen bile güvenim yok...

Daha ilk dakikalarda tahminlerim ödül alamayınca yarışın tamamen tahmin edilenlerin dışında olduğunu sezdim. Asla umudumu kaybetmedim. La La land'in teknik ödülleri alamadığını gördüğümde içime bir kurt düştü. Daha sonra kurguyu da kaptırınca kötü düşünceler hızla yayıldı içime. Hawksaw Ridge'i güçlü bir rakip olarak görmediğimden şansımın olduğundan yana kendimi kandırdım. Birdman'den bu yana kazanmasını en çok istediğim film. Talih yüzüme güldü diye seviniyordum, bir anda her şey tam tersine döndü.  Tahminlerimin %66,67 tutturdum. Dünyada 1058. sıradayım galiba şimdilik bu bana yeter. Bu kadar şoktan sonra...

İşte 2017 Oscar Ödülleri’ni kazananlar:
En iyi film: Moonlight
En iyi yönetmen: Damien Chazelle (La La Land)
En iyi erkek oyuncu: Casey Affleck (Manchester By The Sea)
EMMA STONE ÖDÜLE ULAŞTI
En iyi kadın oyuncu: Emma Stone (La La Land)
En iyi yardımcı erkek oyuncu: Mahershala Ali (Moonlight)
En iyi yardımcı kadın oyuncu: Viola Davis (Fences)
En iyi orijinal senaryo: Manchester by the Sea
En iyi uyarlama senaryo: Moonlight
En İyi Yabancı Film: The Salesman, İran
En İyi Belgesel: O.J: Made in America
En İyi Makyaj ve Saç Tasarımı: Suicide Squad
En İyi Kostüm: Fantastic Beast and Where to Find Them
En İyi Ses Kurgusu: Arrival
En İyi Ses Miksajı: Hacksaw Ridge
En İyi Kısa Animasyon Filmi: Piper
En İyi Animasyon Filmi: Zootopia 
En İyi Prodüksiyon Tasarımı: La La Land
En İyi Görsel Efekt: The Jungle Book
En İyi Film Kurgusu: Hacksaw Ridge
En İyi Kısa Belgesel: The White Helmets
En İyi Kısa Film: Sing
En İyi Görüntü Yönetmenliği: La La Land

Ne diyelim seneye görüşürüz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder